Tuesday 29 March 2011

Rasa nak terjun bangunan

seronoknya hidup ini kalau saya kaya (takde la kopek sgt saya ni)
seronoknya hidup ini kalau saya genius (boleh la kalau saya nak kata saya ni otak geliga jugak -sometimes- uwahahaha, ni dah masuk kategori org yg masuk lif tekan sendiri ni!)
seronoknya hidup ini kalau saya cantik (saya ni comel je tak cantik, <uwahahaha, comel la sgt~ tak prnah menang Ratu Comel pun) 
seronoknya hidup ini kalau saya tinggi (takde la lepas ni adikku kutuk pasal ketinggian -tapi saya ni tak la pendek sgt, sedang2 aja~)
seronoknya hidup ini kalau saya rajin (memang dah kronik dah penyakit ni! sampai bilik sendiri pun dah malas nak kemas, tu baru bilik bukan keja sekolah lagi.. fuhh~ dah beribu-ribu ehh, bukan! berJUTA-JUTA kali dah alasan yg otak saya ni bagi bila tgn ni ambik pen nak buat homework.. KRONIK+NAZAK)

kalau korang baca pe yg watashi tulis kat atas nuh, mesti korang ingat watashi ni orang yg tak bersyukur..
hiks.. hiks.. sampainya hati dirimu <bila la jdi minah jiwang ni?

itu semua hanyalah impian+cita-cita yg tak tahu lagi dapat ke tak watashi capai..
but, i wll try my best!!
bukan anak melayu namanya kalau cepat mengalah ye tak?

tapi watashi ni betul ke anak melayu yg betul-betul sejati?
kalau ikut keturunan tu, memang bukan anak melayu yg sejati (nak bagitau jugak yg dia ni keluarga ABC)
ahaks!
bak kata Hang Tuah

"tak akan hilang Melayu di dunia ini"

memang kalau orang baca, diaorang akan cakap

"memanglah tak akan hilang, tak mungkin Melayu boleh hilang.. Malaysia ni besar Melayu tak akan pupus punya"

pulak.. (=.=") tu baru baca yg tersurat bukan yg tersirat lagi..
walaupun ditakdirkan oleh Allah bahawa Melayu tak akan pupus dari dunia ni tapi kalau budaya Melayu yg satu masa dahulu amat dititikberatkan oleh semua orang tak diambil peduli pada masa akan datang. tak mustahil satu hari nanti, BUDAYA org Melayu atau apa-apa perkara berkenan org Melayu akan pupus..
wanna bet?
nama dalam IC ja cakap Melayu tapi.... haish! paham-pahamkanlah diri

"haiii.. Cik Mina pandainye nak kritik pasal budaya Melayu.. awak tu tak sedar yg BM awak tu pun bukannya bagus sangat. Tak dapat A+ pun exam aritu~ memandai je nak kritik pasal budaya Melayu la konon"


dialog kat atas tu monolog diri watashi.. yg pasal result BM tu memang benar melainkan yg tidak benar belaka~


tapi yela, kita ni sebagai rakyat Malaysia, orang Melayu kenalah berusaha supaya budaya-budaya Melayu yg penuh berwarna-warni ni tak dibuang ibarat sampah pada masa akan datang
ye tak? ye tak?


lagi satu! mesti korang pelik kan tajuk post tu??
hehe.. sebenarnya macam ni,
watashi tengah fffffrrrruuussstttt ni!! 
ni semua sebab cerita Kiniro no Corda dah habis
huhuhu... Len!! I will miss u!!! Kahoko too!!
tapi nasib baik ending dia, Len & Kahoko finally confessed about each other's feeling
yg tu jela best sampai watashi punya ibu saudara moyang belah ayah jiran sebelah nak bagi ubat 'pulihkan semula' untuk penyakit ni sebab watashi duk senyum macam singa tengok lembu yg gemuk+sihat walafiat depan komputer


tapi sedih la.. LCD dah habis~ TT_TT
kalau memang dah hantu anime, memang anime punya hantu!


p/s: tah apa-apa yg dimengarutkan kat sini..orang dah ngantuk! 


nota wajib: 
don't forget to pray everyone




2 comments:

  1. ingat td bebetul nak terjun bangunan KB Mall..nak nasihat dah kan tadi..heheh

    ReplyDelete
  2. hehe.. xdenye nak terjun
    nak hidup lagi.. haha..
    tapikan best tak klu terjun?

    ReplyDelete

...


I made this widget at MyFlashFetish.com.

What Would I Called A Files of History